AssurMiFID gedragsregels
Ons kantoor is gehouden tot het naleven van de “AssurMiFID-gedragsregels”
en deelt u in u dit verband volgende informatie mee:
1. Aangeboden producten en diensten
1.1. Informatie over begrip verzekeringsbemiddeling
“Ons kantoor biedt diensten van verzekeringsbemiddeling aan, dwz. de werkzaamheden die bestaan in het adviseren over
verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden, het voorstellen, het verrichten van
voorbereidend werk tot het sluiten van verzekeringsovereenkomsten of het
sluiten van verzekeringsovereenkomsten, dan wel in het assisteren bij het
beheer en de uitvoering ervan”.
1.2. Nummers van de takken en de titulatuur
1: Ongevallen; 2: Ziekte; 3: Voertuigcasco met uitzondering van rollend spoorwegmaterieel; 4: Casco rollend spoorwegmaterieel; 5: Luchtvaartuigcasco; 6: Casco zee- en binnenschepen; 7: Vervoerde goederen met inbegrip van koopwaren, bagage en alle andere goederen; 8: Brand en natuurevenementen; 9: Andere schade aan goederen; 10: BA motorrijtuigen; 11: BA luchtvaartuigen; 12: BA zee- en binnenschepen; 13: Algemene BA; 14: krediet;
15: Borgtocht; 16: Diverse geldelijke verliezen; 17: Rechtsbijstand; 18: Hulpverlening; 21: Levensverzekeringen niet verbonden met beleggingsfondsen, met uitzondering van bruidsschat- en geboorteverzekeringen;
22: Bruidsschat- en geboorteverzekeringen, niet verbonden met beleggingsfondsen; 23: Levens- bruidsschat- en geboorteverzekeringen in verband met beleggingsfondsen; 26: Kapitalisatieverrichtingen; 27: Beheer van
collectieve pensioenfondsen.
1.3. Polisvoorwaarden
De algemene polisvoorwaarden zijn terug te vinden op de websites van de betreffende maatschappijen, mocht u deze niet terugvinden kan u ze steeds vragen via ons kantoor.
2. Informatie over het belangenconflictenbeleid
“De AssurMiFID-gedragsregels leggen ons kantoor op om
een schriftelijk beleid op te stellen voor het beheer van belangenconflicten.
In de rubriek "Belangenconflichtenbeleid"
op onze website kan u meer informatie terugvinden over hoe ons
kantoor hieraan invulling geeft”.
3. Vergoeding
“Voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling ontvangen wij in beginsel een
vergoeding van de verzekeringsonderneming, die deel uitmaakt van de premie die
u als klant betaalt.
Daarnaast is een vergoeding mogelijk die verbonden is aan de
verzekeringsportefeuille van ons kantoor bij de betreffende
verzekeringsonderneming of voor bijkomende taken ingevuld door ons kantoor.
Voor meer informatie contacteer ons kantoor. In het andere geval ontvangen wij voor onze diensten van
verzekeringsbemiddeling een vergoeding van u als klant.”
AssurMiFID: wet van 30 juli 2013 tot versterking van de bescherming van de
afnemers van financiële producten en diensten alsook van de bevoegdheden
van de FSMA en diverse bepalingen alsook het KB van 21 februari 2014 over de
regels voor de toepassing van de artikelen 27 tot 28bis van de wet van 2
augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële
diensten op de verzekeringssector en KB van 21 februari 2014 inzake de
krachtens de wet vastgestelde gedragsregels en regels over het beheer van
belangenconflicten, wat de verzekeringssector betreft.